Як повідомляє 24tv.ua, в Україні планують запровадити нові правила оподаткування доходів, отриманих через цифрові платформи, такі як Bolt, Uklon, Booking і Glovo.
На перший погляд може скластись враження що це стосується водіїв таксі. Але це не так, бо перевезення пасажирів це ліцензійний вид діяльності. І в новому законопроєкті немає жодного слова ані про таксі, ані про перевезення пасажирів.
Bolt та Uklon згадуються лише в тій частині діяльності де є доставка, але не пасажирів.
Як повідомляє Уклон, з квітня місяця підвищено бонуси для ФОПів з 600 грн до 800 грн на місяць. Але вже 3 квітня 2025 року повідомляється про нарахування саме 600 грн бонусами. Тому лишається лише здогадуватися чи це був першоквітневий жарт чи насправді "покращення" буде застосоване у травні.
Хоч уклон здивував пониженням тарифів під кінець лютого 2025, але це може бути маркетинговий хід, бо я рахую фінансовий результат за місяць. Лютий виявився очікувано стабільно результативнішим за січень хоч і днів і годин було менше.
В грудні 2024 року мені як водію прилетів перший штраф 100 грн за зрив замовлення, а згодом негативна оцінка за запізнення на замовлення. Я почав розбиратися в чому справа.
Коли в місті починаються пробки, алгоритми уклону хибно розраховують час подачі на замовлення, а також час прибуття на фінальну адресу в клієнтському застосунку. І пасажир і водій отримують інформацію що наприклад на до пасажира їхати 5 хвилин, а реально вдвічі або втричі довше. Якщо водій запізнився на замовлення і пасажир його скасував, тоді водієві приходить штраф 100 грн, а пасажиру можуть надати бонус.
Цікаво те що уклон приховує час подачі від водія, натомість пропонує розрахунковий час подачі. Тобто єдиний варіант для водія впевнитись що він запізднюється це зателефонувати до служби підтримки запитати час подачі. Далі написати або зателефонувати пасажиру про можливе запізнення. В такому випадку можна буде оскаржити штраф та негативну оцінку надавши скріншот виклику.
Починаючи з січня 2025 року я регулярно звертаюсь до служби підтримки з цієї проблеми, а також прошу відкрити водіям час подачі, на що кожен раз отримував відповідь що проблеми немає. Аж після цього відео де співробітник служби підтримки повідомив що алгоритми уклону розраховують час подачі без врахування пробок, мені зателефонували з офісу що цього диспетчера відправили на підвищення кваліфікації, а моє звернення зафіксували та почали службове розслідування.
Січень 2025 в уклоні. Традиційно січень є низьким сезоном в таксі, але завдяки ліцензії та пріоритету за брендування від уклону можна уникнути зменшення роботи. Ліцензія надає право їхати смугою для громадського транспорту що підвищує КПД. Брендування надає максимальний пріоритет та виплати в розмірі 4000 грн за 400 замовлень або 5500 грн за 600 замовлень в місяць в Києві. Відкрити ФОП на порталі Дія, отримати ліцензію на сайті Шлях! Доречі уклон регулярно проводить акції щодо компенсації вартості ліцензії, а саме 3000 грн. Ліцензія надається один раз на все життя і дійсна поки дійсний ФОП.
До кінця квітня 2025 року законопроект про маркетплейси має бути поданий. Позиція мінфіну така що саме люди які отримують дохід через інтернет платформи мають звітувати перед податковою. Але на думку Гетманцева саме ці платформи мають виступати податковими агентами та звітувати контролюючим органам. Дискусія триває.
Мобільний оператор «Київстар» подав заявку на придбання Uklon, повідомив Антимонопольний комітет (АМКУ) на запит Forbes Ukraine.
В онлайн калькуляторі страхової компанії UNIQA можна порахувати вартість цивілки з використанням в таксі. Якщо це місто Київ, об'єм двигуна до 1600 кубічних сантиметрів та вік водія від 46 до 65 років, тоді вартість поліса складає 28 348 грн. Але якщо вік водія від 18 років до "без обмежень" тоді прийдеться викласти 73 837 грн.
З 1 січня 2025 року для ФОПів збільшується комісія ipay за зарахування коштів на поточний рахунок з 1,3% до 1,7%. Про це повідомляє менеджер уклону по телефону.
Для всіх водіїв нелегалів комісія за зарахування коштів на карту залишається незмінною 2,5%.
Під час рейдової перевірки інспектори Укртрансбезпеки Відділу державного нагляду (контролю) у Кіровоградській області зупинили легковий автомобіль марки DAEWOO, обладнаний розпізнавальним ліхтарем оранжевого кольору.
На водія складений протокол за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1, ст. 164 КУпАП відповідальність за якою визначить суд — від 17 000 до 34 000 грн.
Джерело: https://t.me/ukrtransbezpeka/4954
Гетманцев пропонує надати статус податкових агентів Uklon, Uber, Bolt та іншим цифровим платформам у майбутньому законі.
Але як це корелює з тим що перевезення пасажирів це ліцензійний вид діяльності лише загадка.
Гетманцев лише уточнив, що в разі реєстрації користувачів цифрових платформ як ФОП порядок оподаткування їхніх доходів через ці платформи буде іншим, там вони самі сплачуватимуть податок.
Як повідомляє джерело, в Естонії водія болт пожиттєво заблокували за махінації з відміною платежів. Це вже стара схема яка знайшла своє продовження з деякими нюансами.
Але більш за все мене зацікавили зміни в законодавстві по роботі платформ. Ймовірно йдеться про директиву DAC7, за якою платформи звітуватимуть про водіїв перед контролюючими органами.
Далі пряма мова :
Bolt, как и все другие платформы, не подчиняются Закону о трудовом договоре. Этот вопрос актуален не только для Эстонии, он касается почти 28 миллионов человек во всем мире и ЕС в частности, зарегистрировавших себя, как поставщики услуги таксоизвоза или курьерской доставки. Именно поэтому в Европейском союзе была разработана директива, призванная урегулировать трудовые и налоговые отношения платформ и государств.
Депутат парламента, центрист Лаури Лаатс объяснил, что в Рийгикогу директиву перед принятием обсудили, в апреле она была принята в Европейском парламенте, а в конце октября ее утвердил и Совет Европы. По правилам, после прохождения ряда процедур, у стран-членов ЕС будет два года на то, чтобы привести свои законы в соответствие. Тогда у работников платформ должны появиться все те же права, что и у работников других сфер. Правда, в таком случае, изменится весь изначальных смысл платформ.
"Она же была задумана с тем, что люди работают таким образом час-два. Это же не постоянная работа. И вот за счет того, что в будущем будут люди работать на основе закона трудового права, не исключено, что такая возможность просто исчезнет. Поэтому мы должны решить, каким образом мы будем внедрять эту директиву у себя. И для этого у нас есть еще два года", - сказал Лаатс.